Englandsresan 2007

Måndag den 9 juli flög vi (jag, min man och Pernilla) från Säve-Göteborg till London-Stanstedt.
Vi kom iväg från flygplatsen vid 18.00 tiden efter vi fått vår hyrbil (som var stor). Resan ner till Weymouth började. Resan ner gick bra och mycket vackert att titta på, vi var framme vid 22.00-tiden. Vi checkade in och kom i säng ganska skapligt efter en lång resdag.

Tisdag den 10 juli började med en engelsk frukost som sig bör. Vi hade bestämt att vi skulle besöka en subtropisk trädgård i Abbotsbury på förmiddagen så vi åkte dit.

Från utsiktsplats i den subtropiska trädgården

Staden Abbotsbury

Efter besöket på den subtropiska trädgården åkte vi in till staden Dorchester och vandrade runt och tittade i affärer.
Vi avslutade besöket med att avnjuta något typiskt som fish and chips. Vi hade några timmar på oss innan vi skulle besöka kennel Clipstone så vi bestämde att vi skull åka och titta på en mycket vacker plats som heter Lulworth Cove.

På kvällen åkte vi till kennel Clipstone för att träffa Elspeth och hennes mamma Jean och så klart hundarna.
Vi fotograferade hundarna och bekantade oss med dem.
Efter det så blev vi inbjudna på thea and scones. Thanks to Elspeth and Jean for let us visit you !!!
Bilderna år väl inte så bra men ändå .....

Rossula Magic Borderer Clipstone "Callum"

Clipstone Hard Cash "Dash"

Clipstone Tailor "Tailor"

Callum och Dash - Far och son

Tailor och Callum - Son och far

Tailor, Callum, Dash

Onsdagen 11 juli så stannade vi i staden där vi bodde som är mycket vacker. Vi strosade omkring hela dagen och tittade på omgivningarna och shoppade lite också. På kvällen gick vi runt i den gamla hamnen och tittade, vi gjorde små stopp vid några pubar och stannade på en också för att äta. Vi hade en riktig varm och skön dag. Vi var ganska så nöjda efter en heldag ute.

Torsdag 12 juli hemdags men vi skulle göra en sista liten utflykt till Portland för att titta på utsikten vilket vi gjorde. Vi tog inga bilder där för det var jättedimmigt. Sen började vi vår resa upp till Stanstedt igen.
Vi är mycket nöjda med vår minisemester.